بچه های بوکان

بچه های بوکان

بچه های بوکان

بچه های بوکان

رمان جنجالی درباره "حضرت عایشه" در امریکا توزیع شد

 العربیه به نقل ازرویترز ازنیویورک گزارش کرد یک کتاب داستان جنجالى در باره حضرت عایشه همسر پیامبر صلى الله علیه وسلم روز دوشنبه10/6 /2008 ، 9روز پیش از زمان مقرر در بازار هاى امریکا به نمایش گذاشته شد، این امر پس از آن انجام شد که دفتر شرکت انتشارات چاپ کننده ى این کتاب که بریتانیایى است مورد حمله قرار گرفت.

گفتنى است، پس از آن که شرکت انتشارات "راندوم هاوس" در ماه مه گذشته از انتشار این داستان بعلت ترس از وقوع خشونت ها، اجتناب ورزید، چاپخانه "بیوفورت بوکس" چاپ داستانى را که روزنامه نگار زن "شیرى جونز" بنام "گوهر مدینه" نوشته بود، به عهده گرفت.
این شرکت انتنشاراتی بریتانیاى مى گوید که در قدم اول حدود 40 هزار نسخه ى این داستان را به بازار هاى امریکا ارسال داشته است.
این کتاب داستان زندگى حضرت عایشه رضى الله عنها و ازدواجش با پیامبر صلى الله علیه وسلم را تا زمان وفاتش قصه مى کند.
در 27 سپتامبر گذشته مقر آقاى "جیبسون سکویر" مالک انگلیسى شرکت منتشر کننده کتاب توسط افراد ناشناسی آتش زده شد، که در این حریق به کسى آسیب نرسیده ولى چاپ کتاب مذکور به تعویق افتاد، پلیس بریتانیا سه نفر را به اتهام این قضیه بازداشت کرده است.
اریک کامپمان رئیس شرکت انتشاراتی بیوفورت مى گوید تهدیدى برای وى وخانم جونز نویسنده این کتاب ارسال نشده است، وهدف او توزیع کردن کتاب مذکور در اسرع وقت بود.
اداره راندوم هاوس مى گوید که در ماه اوت گذشته، هشدار نصیحت آمیزى را دریافت کرد که از احتمال وقوع خشونت در صورت انتشار چنین کتابی خبر داده بود.
قابل یادآوریست که انتشار کاریکاتور شخص پیامبر صلى الله علیه وسلم در برخى از روزنامه هاى دانمارک در سال 2006 اعتراضات کشوهاى اسلامى و اعمال خشونت آمیز خونینی را بدنبال داشت که منجر به کشته شدن دست کم 50 نفر شد ، و حمله به چندین سفارتخانه را نیز در پی داشت.
گفتنى است که خانم شیرى جونز، نویسنده این داستان، هیچ سفرى به کشورهاى خاور میانه نکرده است، ولى او تاریخ جهان عرب را مدت چند سال تدریس کرده است، به گفته وى، داستانى را که درباره "عایشه" نوشته است خلاصه ى می باشد از آنچه که وی از تاریخ آموخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد